Sorgset, ofattbart och en ständigt återkommande fråga .. vad händer härnäst?

Idag har jag åkt omkring en del med bilen för att införskaffa saker som fattades och lämnat söndriga saker på lagning. Då har jag tillfälle att höra på radion och hålla mig lite uppdaterad på händelser utanför lyan. Hemma är det datorn som får stå för nyhetsflödet men alla ljudligheter hemma gör att jag dåligt kan hålla fokus.
 
Idag handlade såklart mycket om den ofattbara flygkraschen i Frankrike där 150 människor dog. Senaste uppdateringen framhöll att andrapiloten kraschat helt avsiktligt ...
Nu i kväll läste jag om det på Sydsvenskan där man menar att så var det och där de går ut med andrapilotens namn. De berättar om honom och att han var en omtyckt lugn ung man ..
Inget samröre med någon terrorgrupp verkar det heller vara .. allt känns så konstigt och ofattbart.
 
I min tanke dök då upp - tänk om det är så att det är en rad tragedier som är planerade av någon terrorgrupp och att de inte tänker avslöja sin plan förrän alla dåden är fullbordade ... Jag slår snabbt bort tanken. Så får det inte vara ...
 
Jag älskar att leva och uppleva och tänker därför mycket på alla de oskyldiga offren i kraschen som kanske var liksom jag ... glad för livet.
 
Ondska är en oändlig smärta :-(
 
Jag sänder därför en min omtanke till offren och deras nära och kära <3 och önskar er alla läsare kärlek och ber er ta väl hand om tiden med de ni älskar. Vi vet inte hur länge vi får ha varandra ...
 
Supermånga varma kramar <3