I dagarna två

Fredagen var enligt kalendern den 13e och därmed otursdag. Jag kan vara vidskeplig men fredagen den 13e brukar jag se som turdag men igår höll det på att bli annorlunda. 
 
Efter ett frissanbesök begav jag mej ihop med en vän till stan. vi skulle luncha och jag ville visa henne "the incredible" Inkognito 👍
Vi åt en (V) räkig macka som var helt fantastisk (som allt annat jag ätit där). Sen lite tårtfrossa ☺️
Efter vart besök skulle jag ta bussen hem och hon bege sej till frissan.
Som ni vet är jag lite handikappad fortfarande och rör mej i snigelfart på kryckor. När jag landade i busskuren vid Centralstationen i Lund ringde mobilen och eftersom bussen inte skulle komma på en stund svarade jag. (Svårt att komma på bussen med mobilen i örat, två kryckor och blippa in biljett)
när jag stod där och pratade gleeed en kille upp bredvid mej och skulle prompt upp snett bakom. Jag vände och vred mej och backade in i kurens hörn medan jag fortsatte prata. Killen bökade och stökade för att komma bakom och vägrade möta min blick. Jag lyckades hålla honom på avstånd, killen suckade och backade ur. Sen gled jag på bussen som kommit. Jag är säker på att han var ficktjuv .. Vilken räli en 😡
 
 
Senare på kvällen färgade jag min gråvita lugg .. lite diskretare blev den 😏 men .. Usch jag vägrar bli en grå Hatte. Det är inte jag 😆
 
Behövlig smidighetsträning blev det före John Blund .. 
 
Halv sex i morse var hela familjen uppe här 😳 Inte kul!
Vi väntade frukostgäster så det var ingen mening för mej att slumra mycket mer. Det var mycket jag ville fixa.
en kompis jag haft i hela livet och hennes man kom vid tio och vi hade en härligt senfrulle med massa skratt och prat. 
 
Efteråt var det bara tråkiga måsten fram till kvällsmaten.
 
Jag är snart färdig med en present till en annan god vän och det blev lite tid till det också idag.
sjukgymnastiken ska det också bli reda med så dagarna är fulla vill jag påstå.
Nu vill jag säga Natti Natti och lämnar därmed uppgörelsen i Mellon åt er andra.
 
Kram