Generösa vänner

Jag vet att tre barn saknar kläder och skor och skriver ett kort inlägg på Facebook. Flera vänner svara genast att de ska leta. GenerösT och varmhjärtat tar de sedan kontakt en efter en.
 
Ikväll kom en av vännerna hem till oss med massor. Hon ska flytta och urskuldade sig att det inte var sorterat. Jag har som ni vet gott om tid medan benet läker. Om jag sorterar kläder sitter jag still och det behövs lika mycket som att träna benet skulle jag tro. 
 
En annan vän ska jag försöka ta mej till i början av veckan för att hämta upp mer kläder.
 
Ytterligare en tredje kommer hit med mer.
 
Det lilla inlägg och denna stora varma famn av urväxta kläder som kan värma de tre behövande + flera som behöver. 
Jag har bestämt med de som kommit med kläderna att de kläder som verkar vara av fel storlek ger vi åt andra på något vis.
 
Det finns fler varma, medkännande, generösa människor än vi tror.
Ett stort Tack 💕