"Annorlunda är bra" fortsätter ... eller bästa att vara sig själv ;-)

Det är bara att inse att annorlunda är okej varje dag, inte bara de dagar vi belyser det lite extra. Det faktum att vi är olika är väl inget nytt för oss heller och att det är okej så länge vi inte är elaka mot andra.
 
Många gånger har jag genom livet i förskolan och skolan hört både vuxna och barn/ungdomar säga "... men jag bara skojade .. jag menade inte illa".
Så var det säkert oftast men, "det är inte hur du sa det och menade som räknas. Det är hur det togs emot som räknas".
 
Om vi tänker så lite oftare när vi pratar med varandra och försöker vara lite mer öppna och flexibla i våra tankar skulle färre människor må dåligt.
 
Att detta ploppat upp i min hjärna just nu är för det dykt upp och tydligen blivit populärt att jobba med personalgrupper i ämnet. Många gör Jungs personlighetstest och försöker sen utgå, i utvecklingsarbetet, från vilka personligheter de har i grupperna.
På kul gjorde jag en sneek variant som var gratis på nätet. Det är viktigt att inse att den inte ger allt och att det bara är en fingervisning för vilken personlighet man är. Det är i alla fall lite kul. Mest kul är det kanske om man gör det ihop med sin partner ;-) Hehe
 
 
Annars linkar livet på här hemma och sjukgymnastövningarna gör susen. Jag kan nästan gå nu utan att halta ... i alla fall lååångsamt ... mycket långsamt.
Ta det lugnt ni andra också och ha en fantastisk lördag <3