Svensk sjukvård - ingen hälsoresa

Att vara sjuk och göra den resa jag och många med mej gjort är då ingen hälsoresa. Från söndagen jag skadade mej och fram till jag kan släppa alla mediciner har jag fått i mej mer onyttigt än jag tidigare gjort på de 50 år jag levt. Jag är tacksam över att smärtstillande och andra droger jag nu fått finns vid akuta tillfällen som nu men också väldigt tacksam för den hälsa jag haft tidigare.
 
Idag ringde jag GuruAffe för råd och diskuterade om han trodde det finns något sätt att påskynda läkning och på så sätt minska "drogdagarna". Han hade lite förslag så nu är jag snart frisk ;-) (hoppas jag). Nä skämt åtsido men kanske jag kan släppa syntetiska mediciner tidigare och på så sätt inte sätta min kropp i sämre immunförsvar än nödvändigt. Idag (utan GuruAffe medicin) har jag klart en dag utan morfin och jag är glad. Jag känner mej mindre "trög" och det är en befrielse <3
 
Gulliga kompisen Boel kom med hembakta kakor i eftermiddags som smakade mumsigt ihop med goa skratt och prat. Det är härligt med vänner <3
 
Annars har jag bara gjort det dagliga och dammsugit i rullstol ;-) Det blev väl sådär men de största råttorna och smulorna är borta.
 
Kram nu är det sömn som behövs ZZZzzzzz
Godnatt