Att jobba i vården

 
Hittills i livet har jag inte sett mycket av världen på sjukhus. Vilket jag är glad för. Mamma och pappa var sjuka och det är väl den erfarenhet jag har fram till nu. De var ju allvarligt sjuka och det är några år sedan ... Vi hade inget att klaga på då mer än att sjukdomarna var dödliga. 
 
Så är det ju inte för mej om de nu inte gör helt fel vid operationen vilket vi inte får hoppas. Ni vet ... för en person med stort behov av kontroll är detta en prövning 😳😂
 
Personalen på Mora lasarett är hur gulliga och omtänksamma som helst - trots att jag egentligen inte är deras patient. Det är därför jag inte blir opererad här. "Rätt ska vara rätt, deras patienter måste gå före ... och jag är inte så sjuk" 
Det är så man prioriterar idag .. ja jag lider inte så fruktansvärt men det skulle kännas bra att veta vart ambulansflyget går i eftermiddag. Det är inte klart än. 😘 
 
Rastlösheten i att ligga här och inte vara till nytta är väl ett tecken på att jag inte är tillräckligt sjuk för att snabbt komma till vård och operation. Man skulle också kunna se det annorlunda ... "Se till att få henne arbetsduglig så fort som möjligt. I sjuksängen gör hon ingen nytta"
 
I vilket fall ... Sjukhuspersonal gör ett fantastiskt jobb. Det måste vara andra i organisationen som borde göra bättre prio för en effektivare vård av oss som bara är lite sjuka.
 
Kram till er alla ❤️