Uppiggad av vän 💝💖💕

Olika skeenden händer i olika åldrar tänkte jag fram till vecka 4 2015.
Men nu tvingas jag inse att i så fall kan man bli gammal på en sekund. I och med en skada kan man bli beroende av andras goda vilja och bli tvungen att använda sej av vår sociala välfärd. Finfint att vi byggt upp en bra socialförsäkring när man hamnar här. Fast hua vad svårt att släppa taget, bli omhändertagen och förstå att "utnyttja" de erbjudanden man får. 
På sjukhuset fattade jag inte hur saker och ting funkar. Jag var glad åt att någon var snäll och erbjöd sig att ringa för att beställa en rullstol. Det skulle jag nog behöva tänkte jag. Sen tänkte jag, "det ska vi väl ha råd med". Kryckor kostade 70kr styck. "Ja men då köper jag två, 140kr det är ett klipp" tänkte jag. 
"Sjukhusvistelsen ... Vad kommer det att kosta?" "Jag är inte den första att behöva göra  ... " 
 
Ja ni kanske fattar .. Jag har ingen vana och ingen aning .. Som tur var mitt i eländet.
 
Bidrag från samhället .. Erfarenheten är barnbidrag och hjälp åt funktionsnedsatta sonen. Jag är uppväxt med ..
" Se till att tjäna pengar och helst ska du lägga undan en buffert till oförutsedda utgifter .."
Till poängen ...
... hem i brevlådan kommer ett brev från vård och omsorg till mej. Hemsjukvårds faktura på ett par hundra per månad 😳
De var nog vana vid stollar som jag. Understruket stod det att det var en engångssumma för hjälpmedelsförskrivning ... Rullstolen!!! 😉😊
Jag hann tänka "hemvård??? Jag har klarat mej med hjälp av man och vänner"
 
Korkad är bara förnamnet 😊
 
 
 
I eftermiddag kom en god vän och piggade upp mej 😊💝 Både genom att göra mej sällskap och med presenter som ska pigga upp och göra oss vitala som 30 åringar. 
Tack!!!! 💝
 
 
Nu kan virusen försöka sej på Johanssons lya 😍
 
Sköt om er 💕💕💕