Söndag - städa och fixa = trött

Efter en lite sömnfattig natt hoppade jag upp och skulle äta frukost. Jag gör nog för lite med kroppen för att bli riktigt trött. Därav den dåliga sömnen.
Sonen och hela hans följe skulle på simhopp så jag blev själv hemma en stund här på förmiddagen. Smulorna frodades i alla hörn liksom söta kattens fällda hår ... Bläää så kan vi inte bo :-P
 
Fram med dammsugaren ... när man börjar med röj hittas alltid mer som behöver göras. Diskmaskin som behöver tömmas och fyllas ... ommöblering så rullandet för mej går lättare och så att vårt kök inte blir helt skavt efter dessa 6 veckor. För övrigt de längsta 6 veckorna i mitt liv.
 
Jag hann också mysa lite med min mixade havregrynsgröt innan lyan åter blev fylld med mina kära.
 
Ganska nöjd men också trött i benet sitter jag här och läser nyheter. Än en gång har det hänt en massa hemskhet
:-(
 
Skottdrama i Köpenhamn ... fler döda. Minnesljus brinner på Söderkulla i Malmö för att hedra en 30 åring som knivhöggs till döds .. Krigen i Syrien ... Flyktingar som drunknar i sitt försök att hitta en lösning ... Tiggare överallt i Sverige och resten av Europa ..  ... ..
 
Eländena tar aldrig slut och jag blir så ledsen och vi är många som känner oss "maktlösa" .. Den lilla hjälp man som lite människa kan göra känns som en lite fjärt i rymden ..
 
Nu ska jag vila benet och sen försöka läsa lite kurslitteratur till min förlorade extra kurs i handledning. Pga. min skada får jag skjuta den på framtiden men litteraturen kan väl ge mej lite mer kunskap.
 
Hjärtliga kramar även idag till er alla