Härliga fredag den 13 februari

Idag tog jag nya tag och försökte mej på fluffiga vetebullar. Blanda deg "på en höft" och efter minne från svunnen tid verkar vara min melodi. Värsta med det är att jag inte vet hur jag ska lyckas nästa gång ;-)
Lyckat blev det i alla fall och mannen nöjd <3
 
Resten av fredagen förberedde jag Johanssons lya för besöket av mina "gamla" kolleger. Så himlans kul att träffa dem ... höra dem prata om bemötande, förståelse och känna att proffs finns i våra verksamheter för funktionsnedsatta. Härligt!!!! Varför är inte varendaste en pedagog, elevassistent, arbetsterapeut ... m.fl..  i våra verksamheter så skickliga??? Vi har ju krav på legitimation till och med.
Sonen har i alla fall haft lyckan att dessa skickliga människor hjälpt honom stundtals genom hans snåriga stig i skolvärlden <3
Det märktes på honom att han också tyckte det var toppen  :-) Han log upp till öronen och välkomnade dem in <3
 
Nu ligger jag här i soffan och vilar mitt sjuka ben. Det stackars benet tål inte att jag sitter, hoppar och står en hel dag så nu får det vila i högläge. Det är fotleden och min stortå som strejkar mest :-/
 
Ha en go fredag <3