Våren är här och det spritter i benen <3

Idag har jag än en gång cyklat till gymmet och gjort mina övningar.
Nu går det lite lättare så jag blir till och med lite svettig :-D
Dock smärtar min fot ganska mycket fortfarande vilket stoppar de där riktiga glädjeskutten över att solen och värmen är här.
 
Eftermiddagen tillbringade jag med en vän i skogen. Vi lunchade en väldigt sen lunch och promenixade lite i det fina vädret. Båda i hopp om att tillfriskna ifrån våra krämpor ;-) (är det nu ni tänker "gamla människor som gör allt för att överleva ;-)" hehe)
Ett tag fick jag för mig att försöka springa ... Likt Ringaren från Nottredam lufsade jag på ett par meter med kompisens skratt klingande i nacken :-D   
 
 
 

Vi hittade till en liten byggd damm med en fin brygga. Där satte vi oss och kollade ut över vattnet. Jihdes vad mycket liv det fanns i denna damm. Hur många paddor vi såg vet jag inte men det var många. Det fanns också annat liv i vattnet. Många olika insekter som jag aldrig sett förut trots alla mina år i förskolan, friluftsfrämjandet och med mina egna barn.
 
Många av de måstena jag tänkt ut att göra idag glömde och gömde jag ... de finns kvar imorgon ;-)
 
Nu ska jag fortsätta läsa i min fantastiska bok som handlar om att ta hand om sig och om hur kroppen läker ihop med rätt tänk och rätt föda.
 
Tjingeling <3