Nytänk när solen skiner och tankarna flödar

De senaste dagarna .. ja egentligen har det redan börjat under tiden jag var rullstolsburen .. har jag börjat tänka vidare på vad livet mer ska fyllas med. Under Påsken .. igår och idag tror jag att jag hittat något nytt och kul.
 
Det ska bli viktigt att ta mer vara på mig själv med fortsatta besök på gymmet ... ofta och i min takt. Uppbyggnad av kroppen fick en mening i och med min olycka. Jag insåg på riktigt hur viktigt det var att ha en tränad kropp.
Enligt läkare och de andra som hjälper mig att bygga upp mig igen har jag inte varit helt otränad före olyckan.
Det vill jag såklart också tro .. ingen elittränad person precis men ändå rätt bra igång för att vara 50.
 
I morse begav jag mig till Actic på cykel för första gången efter olyckan. Jag gjorde alla övningar som jag fått av sjukgymnasten och cyklade hem igen. Det känns mer och mer som att jag kan röra mig vanligt igen. Små skavanker finns men inga värre än att jag tror jag blir som vanligt.
 
En annan grej jag tänkt på ett tag är hur jag ska kunna finna lyckan i att vistas ute nu när Robin betar i de gröna ängarnas land ...
 
Jag vill vara fri att göra det när jag vill och när familjelivet tillåter det.
Jag vill lära mig något mer och något nytt.
Idag fick jag en ide´
 
Jag var och hälsade på en kompis som just köpt nya hästar. Hon har pratat om westernridning och jag har inte nappat (läs inte fattat) ..
Markarbetstänket med western är ju precis det jag jobbade med från marken med Robin då hon inte klarade att bära mig på ryggen ...
Nu får det bli lektioner i westernridning så fort min skada tillåter ridning. Det kanske är precis det jag söker ... 
 
   
 
Tack för en härlig dag i solskenet <3
 
Nu ska jag läsa en god bok och sen sova skönhetssömnen ;-)
Godnatt <3