Har jag kul så flyger tiden iväg :-)

 
Här har det verkligen hänt en massa. Fredagen bara swischade förbi med träning och annat. Jag vet inte hur fort en dag kan vara slut.
 
Sen var det helg och mannen skulle på galej. Äsch varför sitta här hemma och vänta :-D Vad är roligast att göra själv? Umgås med hästar och likasinnade hästtokar såklart ;-)
 
Eftersom jag inte har en häst att mocka och gulla med så köpte jag andel i både Rikstravet och Riksgaloppen och i helgen hade båda hästarna Kick-Off och debut <3
Klart jag skulle se dem! Båda skulle starta på Jägersro och jag fick bege mig dit. Jag mötte upp med en god vän och hade hur kul som helst både lördag och söndag. Med trött ben, fot och hjärna svimmade jag i går kväll mitt i detta inlägg :-D
 
  
Caddie June, en av Stall Syds Rikstravs andelshästar gjorde sin första start med bravur: Hon gick in och vann!
 
 
  
Burning The Clocks vår Riksgalopphäst som tog en 3e placering
 
Härligt många gamla vänner träffade jag igår <3 Bl.a. de vuxna jag jobbade hos med travhästar. Det var obeskrivligt roligt att återse dem, höra hur de hade det och berätta hur mitt liv blev. De visste att mamma och pappa blivit sjuka och lämnat oss men att livet fått gå vidare.
Det ska inte gå lika lång tid till nästa gång vi ses <3
Mycket om hur noga det är att sköta om och att bygga upp hästar inför tävling har jag lärt mig av dem <3
 
I morse blev jag väckt halv fyra av en son som absolut inte ville sova längre. Han skulle vara med om en liten operation ikväll så jag tror det var anledningen. Där har vi nu varit och som belöning för att han fixade det med glans åkte vi och köpte ... ;-)
2 hörselkåpor!!! 1 par röda och ett par gröna!!! Är man duktig ska man belönas för det <3
 
Duktig är dock inte vår sjukvård på att bemöta patienter :-( Grrr ...
Vi var tidiga för att få ta det lugnt i väntrummet en stund.
Att vi sen skulle vänta ytterligare 1 timme!!! var inte väntat :-( Grrr
 
 
Min slutsats är att läkare av idag är otroligt skickliga teoretiskt men också praktiskt så länge det inte är funktionsnedsatta patienter med i bilden. Jag tror nämligen att läkaren var lite orolig för att patienten var en kille med autism och generell utvecklingsstörning med speciellt sätt att kommunicera.
1 timme försenad har då aldrig en läkare varit då jag varit patient.
 
Då operationen bestämdes trodde även remisskrivande läkaren att sövning skulle behövas pga. funktionsnedsättningen. Han litade på mig <3 och skickade en vanlig remiss <3
 
Idag har vi ännu en gång visat motsatsen <3 <3 <3
Med rätt förberedelser och stöttning av hans personliga assistent och mamma så fixar han det!!!!
Jag är glad över hans mod och förmåga och sitter här nu överväldigad med tårar i ögonen.
 
Snälla sjukvård, habilitering, skolor, boenden och övriga nätverk kring dessa människor se deras kvalitéer och behandla dem som människor.
Jag upplevt skolsköterskor som uppmana oss föräldrar att söva våra barn och göra så mycket som möjligt medan de sov. "så var det ju gjort ... " (vaccinera, kolla tänder, röntga det vi undrar över ... .... ) Fy och usch!!!
 
Kramar & Pussar till alla som tror att vi ska ge möjligheter till ett liv som andra även åt funktionsnedsatta <3