Blanda och ge

Idag var det stora dagen då jag skulle till ortopeden för förhoppningsvis sista gången 😍
 
Med stel och stum knä, svullen vad, öm och svullen fot begav jag mej iväg. Skit också .. nog skulle detta äventyr snart kunna vara över ...
 
In på röntgen .. vidare till mottagningen .. 😳 
 
Läkaren kommer och frågar "jaha .. hur är det med dej då?" "Äh .. ja det beror ju på vad du menar ... ? Frisk och som vanlig är jag inte men jag har inget att jämföra med."
... så berättade jag .. ... ...  
 
Läkaren drog i knät .. Klämde på vad och fot (ajjjj i foten) och sen .. "En fot gillar inte när man inte går på den så den behöver lång tid att vänja sig .. Bilderna ser jättebra ut och det tycker jag att knät också gör. Kan du gå? Visa."
 
Upp från stolen och "stolpa" iväg. 
 
"Det ser bra ut. 😊 Så bra går inte många efter bara 10 veckor. Jag tycker din rehabilitering går bra"
 
"Okej ... ? Hur lång tid brukar det ta innan man kan springa igen då? Och röra sig som vanligt?"
 
"Ja ... 1 år får man räkna med. Innan det går att göra allt du gjorde innan."
 
😳😳😳 1 helt år!!!
 
Ja ja jag får vara glad att det gått fortare än för det flesta fram till nu och kämpa på med sjukgymnastens övningar som verkar ha gjort susen. 
 
På eftermiddagen hade sonen en tid hos GuruAffe och jag såg till att hänga med dit. Lite akupunktur i vänsterbenet och i örat så försvann lite svullnad kring knä och fotled en stund .. (Hoppas det håller i sig) och med orden att jag borde röra det mycket under kvällen.
 
Nu blev det tyvärr inte så eftersom jag fick gå in och jobba efter besöket. Jag försökte träna lite medan vi lagade kvällsmaten och sen kollade på film. Det känns lite bättre i alla fall.
 
Imorgon ska jag berätta en annan happening för dagen .. Ni vet en sådan happening när man känner att man är helt fel  😂😂😂😂😂
 
Ha en trevlig kväll 😍
Här blir det nog vaken natt 😳 Sonen ligger och har svårt att sova och säger "månen .. månen lyser" Hmmm ... snart är det fullmåne 🌕 Just nu 🌖