Julafton är för denna gången förbi ..

Jag har inte längre några föräldrar eller morföräldrar som "håller ihop familjen".
Min familj nuförtiden är mannen och våra barn. Ja och barnens farmor och mina två syskon också förstås.
 
För en som jag som inte har en stark tro på någon gud innebär egentligen julen mest att få ta dagarna i ett lugnare tempo ... äta god mat ... tid för äventyr och allmänt må lite gott.
 
Vi hade en lugn och bra julafton som började med att trion mannen, sonen och jag "gjorde jul" Vi mös med långfrukost och hade egentligen planer på en långpromenad, men här i Lund öste regnet ner som värsta skyfall. Vi stannade inne och då kom tomten 😜
 
Tokiga trion tyckte det var hur kul som helst ..
 
 
Höjdpunkten av paket var ett duschmunstycke som visa färgat vatten efter hur varmt det är.
Grönt = Kallt
Blått = lagom varmt
Rött = hett
 
Snacka om hur kul det blev att duscha :-)
 
 
 
Så bar det av till farmor som skulle bjuda på julmaten detta år.
Där blev det tomte en gång till .. denna gång vikarierade sonen ;-) vilket han pratat mycket om sen.
"M är tomte 😄"
Kanske det är så vi ska ha det hädanefter 😜
 
 
 
Dagarna swischar förbi och igår kom det snö och kyla hit. Vi gav oss ut på promenad i fina vädret .. nu var regnet ett minne blott.
 
 

Idag har vi än så länge bara börjat prova sommarkläderna. Förhoppningen är att de passar 😳 för snart bär det av till varmare breddgrader. Tur vi har snälla vänner som tar hand om fina katten och hemmet 😍
 
 
Liten solig promenad får vi också hinna med ..
Kram och God fortsättning på julen 🎅💝🎄⛄️❄️