När du alltid förväntas vara någon annanstans ...

Tiden .. den där som är så rättvis ... eftersom alla människor har 24 timmar på ett dygn.
 
Det gäller sedan att strukturera upp denna tid på ett vettigt sätt men balans på aktivitet och vila - måsten och nöjen.
Jag får väldigt ofta höra att jag väl har mycket ledig tid nu "när du inte jobbar"
WHAT!!!
Inte jobbar ... hmm ..
Det kan vi ta en annan gång ..
 
Annat som jag ofta hör bland människor jag möter är "det gäller ju att prioritera .."
Ja då så sant - men så svårt.
... eller är det verkligen bara jag som ständigt tar på mej för mycket eller - felprioriterar???
 
 
Det finns lite annat att orda om vad det gället tiden. Är den så rättvis? Njaa :(
Jag kan nog också tänka ..
 
.. orättvis eftersom vissa blir hundra år medan andra kanske inte ens blir tonåring ..
.. sen är det väl kanske inte hur lång tid vi har här på jorden som avgör om det var ett bra liv förstås :)
Det kan ju vara någon som alltid strävar efter det som aldrig blev och som blev väldigt gammal.
Kontra någon som dör ung men som alltid fått gjort det som den personen önskade.
 
Hur ska man tänka då? Vem hade ett rikt liv?
 
Ja för att återgå till det jag tänkte då jag skrev rubriken ..
Där är jag just nu i mitt liv.
Jag har massor att göra. Många roliga saker men också lite komplicerade ..
 
Ibland önskar jag att jag kunde vakna, stiga upp, lukta nylagad frukost i näsborrarna, ta på mej något lätt och ledigt, ta mej till frukostbordet och njuta av att få serverad frukost. Umgås och prata med familjen där vid frukostbordet. Alla är nöjda och glada och delar med sej av sina tankar och sin glädje. Bra lämna disken och gå därifrån. Ta på ytterkläder och bege mej till stallet. Gärna ihop med någon från familjen som kan dela intresset med mej. Fixa i stallet och sedan ge mej ut i naturen till häst eller bege mej till en riktigt krävande ridlektion. Åka hem till nylagad lunch ... Äta och sedan ta en paus ihop med familjen. När maten och pausen är slut .. ge sej ut på en lagom lång joggingtur med mannen (och gärna dottern). Komma hem svettig och ta en dusch och känna nylagat kaffe i näsborrarna. Fika för att sedan dra mej tillbaka med en god bok innan tiden är inne för ännu en stund med familjen kring kvällsmaten som någon annan har gjort. Disken är undanplockad och diskad från de andra sittningarna och kojan är nystädad och nystylad ..
 
Drömma går ju ;) och dessa dagar skulle inte behöva bli en vana ... bara spridas ut så där jämt  ;) med början .. NU ;) hihihi
 
Idag skulle jag försöka ge mej på konststycket att få en läkartid åt sonen ... Hur i hela friden gör folk ??? Ja jag fattar nog trögt.
Vi har efter alla konstens regler "listat oss" hos en läkare vi känner till sedan barnen var små. Vilket kändes rätt med tanke på det virrvarr den cirkusen är.
Att var listade innebär absolut ingenting verkar det som .. vi kunde få en tid till en helt okänd läkare i det närmsta .. kanske i eftermiddags. Läkaren vi är listade hos .. Nopp! Jo kanske om 3 veckor!!!! WHAT!!!
 
Jag önskar att någon kollar sonens öron och hörsel ... när jag efter massor av samtal till alla möjliga ställen suttit i telefonköer och fått veta att det var fel ställe och krävdes remisser ... ... .. blev jag helt matt.
Det mynnade ut i att jag blev lovad ett samtal från läkaren vi är listade hos i morgon. Tiden visste hon inte så ... hoppas det blir och hoppas jag hör telefonen ;)
 
Lite Robintid smög jag åt mej i eftermiddags annars har det varit en "måstenas dag"
 
 

Slut gnällt <3 Imorgon har jag lyckan att få Robinförmiddag och sedan få se en liten nyfödd baby som nästan är en familjemedlem. En av sonens assistenter har blivit pappa <3 och vi ska åka och hälsa på :)
 
Kram godnatt <3
HatteFnatt