Vilken härlig da´... lall lalla la :) ;) :)

Morgonen började med en joggartur på dryga 5 km. Duktiga jag :)
Välbehövlig stretching & eftersvettning före frukost för att sedan klippa gräset.
:(
Tyvärr kraschade klipparen efter halva gräsmattan :(
Nu har vi hittat felet så i morgon lär den bli färdigklippt :)
Solen har lyst och värmt min kropp hela dagen vilket resulterat i en tjusig "bonnabränna"
Brun är jag men bara på de partier jag blottat ;)
"Du har jättemånga streck." var dotterns och hennes kompis kommentar :)
Det bryr jag mej mindre om. Då syns det ju att jag uträttat något och inte bara legat på latsidan. (vilken sida är det?)
Kanske latsidan är den stund jag fikade med en kompis och pratade strunt ;) (ca 1 timme) ;)
Annat hänt under dagen är att veterinären har besök Robin och konstaterat att det var en INK hon har. Vi ska göra vid den till hösten om den inte bestämmer sej för att växa gigantiskt mycket.
En ink är en godartad hudtumör hos  hästar som bildas efter ett virus, men det krävs att hästen har en ärftlig benägenhet för att få ink. Inkar kan vara som vårtor under huden. Det är vanligast på storhästar men det kan även drabba vissa ponnyer.

Skönt att veta, men tråkigt att det drabbar min lilla Robin :(
Avslutade kvällen med en promenad i vackra Hardeberga.
Nu - sänggående (liggande) ;) - tänk vad mycket strunt vi säger varje dag ;) Godnatt
#1 - - cecce:

Härligt med en glad Hatte!

Visst är det skönt att slippa jobba?:-)

Jag slutar på Tuna till hösten för att börja jobba på Bup-skolan.

Ska faktiskt bli kul!



Kramar

#2 - - Sus:

Robins "grej" set tydligen läskigare ut än den är, skönt det!

Att du orkade springa i denna värmen, duktiga du!

Kraaaam