Det behövs oxå regn ...


... hur illa vi än tycker om det så ..

det behövs lite regn till våra blommor, träd och buskar. Det behövs oxå lite regn så att vi inte glömmer bort hur skönt det är med sol ;)

 

Igår kom ett par skurar men det var fortfarande varmt :)







 

 

 

Sonen fick ta "en dag off" och samla nya krafter :) Det hjälper honom väldigt mycket ...

 

Idag blev det skola igen och ännu ett ostadigt väder. Inget regn, men kallt  :( Brrr .. Grrr :(


 

Jag började jobbdagen med en promenad genom staden på väg till Kulturen :)

 

Det var utflykt med mitt uppdrag i förskolan :)




 

Vi besökte "Popstad" och gjorde musik ... Vi lekte i Onsjöstugan ... Vi hälsade på Gunilla Bergströms 40 åriga Alfons Åberg ..






Jag blev utklädd till Prinsessa :)



   



Hit kommer jag att styra min och sonen under sommaren .. Lek och lär på riktigt :) Nice



BTW :)

Sonens urinprov är testat och ... inga farligheter!!!!

Han är helt enkelt bara trött och sliten och det är det vi har att hanskas med :) Alltså ta väl hand om honom och möta honom i att han behöver lugn och ro vissa dagar :) Skönt att det inte var någon farlig diabetes eller tråkig urinvägsinfektion :)




Robin har oxå blivit kollad av doktor idag - Fått årliga vaccinationerna och fått springa och visa upp sej. Eftersom jag tycker hon förändrats .. blivit drullig och ojämn i gången diskuterade vi eventuell orsak. Ett Borelia prov är skickat och om det inte är det får vi fortsätta detektivarbetet ...

 

I kväll tog vi en mycket lugn och behaglig ridtur tillsammans med stallmor och Mackan.

 

Snart ska jag borsta mina tänder och inta ryggläge och min bok av Benny Rosenqvist .. en siare och fast troende att våra själar lever många gånger. Intressant måste jag säga ...

En gång på det glada 80-talet var jag och ett gäng arbetskamrater hos Benny och spådde oss .. därför är boken extra spännande ... :) Ja i vilket fall som helst - Alla är vi saliga vår tro.

 

Jag tror bl.a. att det är uschligt väder i morgon med regn och blåst ... Tyvärr :(

... men efter regn kommer sol govänner ;)

 

 

Ha en trevlig kväll govänner <3


#1 - - Sus:

Förstår sonen din! Vem är inte trött nu när det nalkas mot långlov.



Kraaaam i kylan

#2 - - cecce:

Regn går väl an...men denna blåst!:-) Är det höst eller?



Hoppas sonen din piggnar på sig. Skönt att proverna inte visade något allvarligare:-) Snart sommarlov! Det ebhövs:-)



Kramar!