Jag måste missat ...

... många biologilektioner i skolan .. eller så lärde vi oss inte så mycket om vår kropp och dess funktioner där. Det mesta har jag lärt mig sedan jag blev vuxen och snubblade fel. Fick en krånglande mage som läkarna trodde var att jag var nervklen ;-)
25 år gammal och rädd för livet .. typ. Sen följdes livet av återkommande insikter med barnen jag värnade om och jag valde en combo av alternativa homeopatiska vägar och i akutfall skolmedicinen. Inga av dessa har ett större berättigande än det andra enligt mig. Men det är bäst att hjälpa kroppen att läka sig själv och bygga sig stark.
 
Idag har jag tagit ett steg jag känner mig väldigt nöjd med. Jag har slingat håret ekologiskt :-) Till skillnad från alla andra gånger jag slingat håret så luktar jag god ikväll ... inte så där fränt starkt som jag brukade) ...
Löjlig säger en del av er ... låt håret ha den färg det har ..
Hmm ... flärdig är inte mitt signum men helgrå .. NÄ det är inte jag!!! Jag kan inte förlika mig med det .. sorry ;-)
 
 
 
Fick också en film från Coop på min Facebookvägg ikväll som handlade om ekologisk mat. Väldigt i tiden men ... lyx ska vara något vi alla måste sträva mot. Rätten till att kunna ge sina barn mat utan gifter bör vi alla ha enligt mig. Att äta ekologiskt vet vi inte än om det är självklart det bästa. Dessutom måste i så fall vissa av oss svälta eller äta riktigt giftigt. Det går inte att få fram varor åt alla om allt ska vara eko.  
Men det är klart ... om vi tycker att det är okej att kanske nästan alla i Sverige får ekomat och de i fattiga länder ska ta det giftiga så ...
Det kan jag inte tycka ..
Jag kan heller inte tycka att det är okej att stoppa mediciner här för att de har farliga biverkningar och skicka det till fattiga .. Neurosedyn lär vi ha gjort så med :-(
 
 
Vi kan tyvärr inte vara så duktiga att vi hjälper alla. Men vi kan skrika högt när vi ser något som är så här fel.
 
Nu blev jag långdragen och mästrande :-D när jag egentligen bara ville berätta .. Det går att bli fin i håret utan gifter .. och priset är det samma.
 
Kramar i natten <3
 
Nu ska jag sova och minnas allt fint jag fått i livet ...
 
   
  
  

+ en massa massa mer <3