Betyg i tidig ålder ..

Ikväll har jag läst massor om huruvida betyg tidigt skulle ge bättre resultat. För mej och många andra är det solklar ... Betygen ger inte kunskap .. 
För att eleverna ska lära sig måste vi ... ha bra utbildade lärare och pedagoger .. bra utprövade metoder för lärande ... Ge varje elev den metod som bäst passar för just den eleven ... ge eleven en miljö som är inbjudande, lugn och tillrättalagd för undervisning ... små klasser ... möjlighet till stöd av vuxen vid behov .. Stöd i allt som rör elevens välbefinnande (även om orsaker till oro finns utanför skolan) ... 
Säkert har jag missat något viktigt ...
Betyg är inget mer än utgallring till vidare studier efter grundskolan. 
Däremot!!!
Struktur i att ha koll på vilka kunskaper eleven har behövs.
Nationella matriser för varje ämne som ligger likt en journal i ett och samma system för landet hade underlättat.
Dessa skulle vi börja fylla i redan i förskolan och sen hela vägen genom skolan.
Viktigast med dessa matriser är för läraren, att ha koll på alla elevers kunskaper.
 
Dessa borde Skolverket ta fram och sen var det bara för alla lärare att finnas där för elevena och visa dem till kunskaperna. 
 
Struktur och mätbara mål Ja 👍
 
Betyg - Nä 👎 det är inget som mäter kunskap .. 
 
Sluttjatat om det och en liten resumé av denna onsdag.
 
Fortsatt tillfrisknande hoppas jag ..
Besök och krya på mej kraft att go kompis 💕 Tack 💕
 
Posthögen fixad ... brev och samtal avklarade .. omstrukturering av våren .. planering av rehabiliteringen 
Och låååång pratstund med finfina vännen som ror samma båt som vi 😍 Härligt att höras av igen ❤️
 
Sen ... ja sen var denna läkandekroppen helt slut ❤️
Sover och tar nya krafter 😴
See you 
 
 
Längtar 💕💕💕💕💕