Svart eller vitt

Nu när det inte är så mycket håll igång kroppsligt för mej blir det desto mer läsande. Både i olika media men också delningar på FB. Det som slår mej mest när jag läser är att många skriver så svart eller vitt.
Speciellt gäller det traditionell sjukvård kontra alternativ.
Jag är inte av den tron att allt jag läser är rätt och riktigt oavsett vilken "sida" det än gäller.
De som skriver sej varma för det alternativa och delar länk efter länk kan inte ha kollat källa till dessa delningar då jag ofta ser att de som skrivet artiklarna är hård färgade att allt som traditionell sjukvård står för är skit och köpt tillförlitlighet.
 
Fakta är säkert att traditionelle sjukvården med rika läkemedelsindustrin som backup säger något som många tror på utan att ens försöka kolla om det har evidens. Vi är uppfostrade att "tro på doktorn"
Men det finns en del skrivet och tänk från andra alternativa idkare där effekt inte alls är kontrollerat.
 
Det finns humbug och oriktigheter i båda läger skulle jag misstänka och det gäller att kolla upp var och av vem fakta framkommit.
 
Tänk om det bara fanns riktig fakta att läsa och ta till sej ... det skulle vara klart lättare.
 
Nu när jag filosoferat färdigt för idag kan jag säga ... det är mycket bra med rörelse för en kropp på 50 år. Då tänker hjärnan sej inte kokt (så lätt i alla fall) Det skulle kännas superbra med en  Power walk eller joggtur.
 
Jag längtar till våren och starka benmuskler ;-)