Klart bra fredag

Började med morgontoalett som det heter när man inte kan kasta sej in i duschen och vara klar på 7 minuter.
 
Fortfarande får jag inte stödja på mitt opererade vänsterben så jag använder kryckor så mycket benet orkar. Jag vet att det låter lite konstigt men jag blir trött i det benet jag inte använder före det andra och mina arma/axlar. Det är mycket en 50 åring kan lära sej trots sina erfarenheter.
När benet inte orkar att jag hoppar rullar jag omkring i rullstol, både inne och ute. Mest inne eftersom jag behöver hjälp att får ut och in rullstolen över tröskeln, genom ytterdörren och ner för den enstegstrappan vi har in till huset. Jag som i vanliga fall arbetar för att göra funktionsnedsattas handikapp så litet som möjligt brukar säga "jag ser hellre möjligheter än hinder". Så ser jag livet fortfarande men har också fått större förståelse för de som har bestående funktionsnedsättning och som säger "Nä det gör inget. Jag behöver inte göra det" när de ser de hinder som måste forceras före den där möjligheten ...
Jag ska ta med mej min erfarenhet och idag vet jag också att om omgivningen inte har så attans bråttom utan låter tanken få gro så vill man göra även det som känns omöjligt.
 
Att jag kommit att tänka på det just idag kom sej av att jag tänkt rulla och handla, men blev liksom inte färdig och såg möjligheten till hjälpen ut förrän det kom snöblandat regn. "Äsch tänkte jag. Kanske mannen kan göra det idag så slipper jag städa hallen, rullstolen och bli blöt"
Så hade jag aldrig tänkt om jag kunde gå kvickt och lätt till affären som jag brukar.
 
Hur som helst .. jag planerar att vara på fötter igen i vår någon gång. Före mitt senaste sjukgymnastbesök tänkte jag senast 1 april .. men det verkar vara ett skämt.
 
Har jag tur börjar gå träning 5 mars så det verkade inte omöjligt för mej att det tar ca 1 månad. Vad säger ni med erfarenheter utöver mina?
 
 
Annars har jag lullat på här idag. Jag har varit så konstigt trött och till och med sovit en stund på dan. Vad händer?
 
Imorgon ska vi fira mannens födelsedag med hans mamma och det ska bli kul. Det är ett tag sedan vi sågs och hon tar säkert med några goda kakor. Hennes bästa tycker jag är en gluten och mjölkfri chokladrulltårta .. fast hon har fler goda.
 
Ha en skön helg <3