Fy fadriken vá sur ...

Lördagen förgyllde jag med en mysig träff med en av mina väninnor från den äventyrliga fallskärmsepoken i mitt liv. Hennes dotter fyllde 18 år igår så vi åkte till hennes lilla egna lya i Karlshamn. På väg dit såg vi en livslevande älg. Det var en vilsen halvstor kalv som bestämt sej för att korsa E22an. Vi bilister stannade snällt och gav den chans att lufsa över.

Väl framme hos födelsegrisen blev det jordgubbstårta och kaffe.


 



Vi åkte hem i god tid före mörkrets intågande var och en i sitt bo.

I morse ångrade jag att jag åkt hem. Vi pratade nämligen om att jag skulle hängt på hem till min kompis.

Ångern kom sej av att vi plötsligen blev uppringda av polisen som upplyste oss om att bilen haft inbrott i natt. Jag blir så attt jag kokar .. GGgggrrrr ..






De hade slagit in rutan och tagit min navigator som de på verkstaden ÄNTLIGEN fått att fungera. Verkstadsfolket kommer nog bli lika ledsna som jag .. kanske vi är tillbaka till elfelsproblemen igen tack vare tjuven???

I alla fall blev det en massa fixande med polisanmälan, försäkringskontakter … ja ”you name it”

Sen ut för att glömma alltihop hos söta Robin – dit jag brukar åka när jag ska fylla på energi ..

-”Va f….!!!”

Skon av igen!!!





Nu delar jag gärna med mej av alla besvärligheter kära ni .. Vet ni någon elaking som behöver lite problems???

Glömt och förträngt – nu måste jag förbereda Valborgsfirandet med Rosenknopparna ..



 

Lev väl & prisa våren .. Jaga gärna tjuven oxå föresten  :)

#1 - - Pia:

Du och jag måste närmat oss Karlshamn samtidigt! Var hos mina föräldrar och hörde meddelandet om älgen JUST när jag passerat!!

Biltjuvar/sabotörer kan an vara utan!!! Usch!!!!!!

Kram