Idag hände det! Jag bjöd hem främmande 😊

Många gånger har jag skojat med vänner som sagt att de skulle "ha främmande" 😆
"Varför bjuder du hem människor du inte känner?" har jag sagt
 
Den främmande jag bjöd hem idag var heller ingen ensam som kom hit för att få känna gemenskap som vi kunde läsa om i julas.
 
Jag hade en väns vän här i hoppet att jag med de erfarenheter jag har kring autism kanske skulle kunna hjälpa till på något vis.
Generellt sett tycker jag att medmänniskor är dåliga på att dela med sig av sina erfarenheter. Det enda jag kan göra åt det är att se till att inte vara likadan själv. Sagt och gjort. När min vän frågade om jag kunde tänka mig att träffa hennes vän så var svaret självklart. Klart jag kunde 😍
 
Vi hade en trevlig förmiddag som gick alldeles för fort. Nu hoppas jag att det var lite till hjälp och att hon hör av sig igen om hon vill och känner att hon behöver.
 
Efter lunch och andra passet med hemma övningar för mitt ben begav jag mig till en kompis som snart ska ha student. Vi skulle försöka oss på att bjuda in gäster genom evenemang på FB 😊
Tur en annan kompis hängde där på FB och kunde hjälpa oss 😍 Det blev bra till sist i alla fall.
 
Efter aktivitet kommer vila har jag tvingats lära mig under denna våren. Benet börjar ömma och svullna .. jag intar ryggläge 👍
Annars rockar jag vidare med hopp om att få starka mag- och midjemuskler. Alla som ser mig skrattar så om det inte infinner sig några muskler får jag väl se det som ett underhållningsvärde i alla fall. 
 
 
 
Kram allihop 💕