Blir tårögd ..

Många jag känner tycker att Facebook är tokigt och att det skrivs en massa tok och onödigt. Klart det gör! Det är olika människor som skriver och alla skriver om olika saker. Det som inte intresserar kan du skrolla förbi. Det är precis som i riktiga livet. Men det finns väldigt mycket bra med en så stor mötesplats som FB. En del saker har rent av fixat sig på grund av ett inlägg på FB.
 
Jag vill tacka alla som gav mig kläder till de behövande barnen. Även till dem som skulle ge men som jag av olika skäl inte hann med att få hem hit och iväg. Jag vet dåligt hur glada barnen blev för de blev tvungna att flytta till hemlig ort. :-(
 
Vi vill också sända ett stort tack till er som hjälpte oss att få ihop pengar till en mamma som skulle försöka få hem sina kidnappade barn.
 
Ett stort tack fick jag för att jag hjälpte en virrig dam hem en gång förra vintern. Det kunde jag göra för att en vän delat polisens efterlysning på FB och att jag då befann mig på rätt plats vid rätt tillfälle.
 
Ja jag kan räkna upp många bra delningar på FB. Det här var bara några.
 
Idag delas det två saker som ligger mig väldigt varmt om hjärtat <3
 
 
 
Rocka Sockorna - Där vi alla som vill lyfta "Annorlunda är bra! Annorlunda är roligt!"
Ursprungligen kommer det från att det är Stora Down Syndrom dagen i morgon men jag och många med mig ser det som ett bra sätt att lyfta alla andra olikheter. Det är inte bara människor med en diagnos som är i fokus för oss. Alla fredliga med olikheter är bra och roligt.
Så ... på med en socka av varje färg och visa ditt stöd. Kanske rent av inte bara idag ... vi skulle kunna göra det till en ny annorlunda bra och roligt trend <3
 
 
 
Den andra delningen på FB idag är att ta något vitt på dig för att visa ditt stöd för de många föräldrar som mist ett barn. Självklart vi hänger med på det också <3
 
 
 
 
Kärlek åt alla förnuftiga och varmhjärtade människor i dag - alla är vi egentligen lite annorlunda eller vad tycker ni?