Dagar som börjar i kaos är inget kul

Men de kan bli kul allt eftersom ... som tur är <3
 
I går redan började det egentligen. Fjärrvärmeföretaget som han hand om vårt område hade skickat ut en lapp om att se skulle serva något igår och därför stänga varmvattnet 8-16 igår ... den 18 februari. Igår när vi skulle diska efter kvällsmaten upptäckte vi ... inget varmvatten :-/ .. Jaha ... diskmaskinen värmer vatten så det mesta blev diskat .. dock inte stekpannan som luktade stekt kött i morse :-/ Jag som inte har lätt med frukostar tänkte "Äsch den diskar vi snabbt före frukost i morgon". Mannen ringde och felanmälde ... "Det fixas så snart som möjligt"
 
I morse ... Nada varmvatten .. Ja vi vuxna kunde ju ta en kattatvätt respektive raggardusch men sonen ... med autism och en förkärlek till rutiner !!!
 
Snabbt .. sno ihop ett schema och en förklaring. Assistenten sa genast att de kunde dra till badet. Bra idé!!!
Han tog det bra :-) <3
 
Det som sen hände var att vi även blev utan värme på elementen .. Jag - rullstolsburna Hatte ;-) kom aldrig utanför dörren idag ... men ... vi hade ju lika kallt inne som ute så ... på med fleece och varma kläder och det gick hur bra som helst ;-)
Kvart i sex i kväll kom varmvattnet igen <3 Tänk så beroende vi är av välfärden!
 
Skulle man tycka något så är det väl att ... service av detta slag kanske vore bättre sommartid ;-)
 
Som om det inte var nog klantade jag själv till det och välte ut en halv mugg kaffe över min laptop före frukost!!! Jag började nästan gråta och såg hur allt jag sparat i den gick förlorat och att det behövde hostas upp en hel del pengar för att köpa en ny. Det kommer ju superlägligt när man är sjukskriven och får en liiiiten summa pengar :-/
 
Ja jag gjorde vad jag kunde med att snabbt fånga kaffemuggen, vända laptopen upp och ner, torka, ta ut batteriet, torka igen, skruva isär så mycket jag kunde och
... lägga den på ett varmt ställe var min plan ;-)
Var finns varmt ställe i ett hus med utetemperatur? Jo under våra spootisar i köket. Det behövde bara hitta något att "palla upp" laptopen på så den kom lagom nära värmekällan.
Tro det om ni vill!!!! Jag lyckades!!! Laptopen luktar lite kaffe men DEN FUNKAR!!!!
 
 
Annars idag har jag tagit hand om mitt ben och mej själv. Jag skulle ju slå ner på tempot :-D Hur gör man det då man knappt har styrfart på vare sig kryckor eller rullstol .. hihihi
 
Jag har tränat de benövningar jag fått och försökt göra lite smidighetsträning ... typ yoga.
 
Blunda nu om ni ogillar brutna hopplockade ben ;-)
 
   
... inga muskler och lite svullet .. fast snart är det Zombilopp och då kör vi racet ;-)
 
Ha det gott och tänk .. en dag som börjar skit ... kan bli hur bra som <3