"Facebook lady" ... ;-)

... kärt barn har många namn och idag fick jag ett nytt ... hihihi
 
Sonen hade bustidig tid hos GuroAffe men när jag kom tillbaka skulle jag hinna med Robin och löpning tänkte jag.
 
När jag landade i stallet möttes jag av "Unga fröken" i stallfamiljen ;-) .. när hon undrade om jag skulle rida var löprundan som bortblåst och jag sa att jag gärna hängde med på en tur. "Löpa kan jag hinna med ikväll", tänkte jag.
 
  
 
 
Vi var ute på en supermysig tur i det sköna vädret. Vi tittade på vitsippor och njöt. Hästarna verkade oxå trivas.
I alla fall den hästen som för ögonblicket fick gå först ;-)
Robin kändes hur lugn som helst. Hoppet om tillfrisknad kändes stor :-)
 
Så kom eftermiddagen och min tur att få Affetid ..
Jag tänker aldrig på hur ont det kan göra att besöka honom så där när jag bestämmer tid ..
.. då tänker jag "Mmmm .. så skönt det ska bli att känna sej vig som jag gjorde för 25 år sedan"
Besöken består oftast av  "göra ont tid" och  "lugn och skön tid"
När man kommer dit och han ska hitta musklerna som fått kramp och andra energifattiga prickar. Som ni kanske förstår är detta "göra ont tid" .. sen får jag vila med varma vetekuddar på ryggen, alltså "lugn och skön tid".
 
Likt en nåldyna på syslöjden i skolan ligger jag bara där och kopplar bort hela världen och alla måsten.
Så kommer en annan tid, lite lik "göra ont tiden". Akupunkturen ska fortsätta verka och då får jag metallkulor eller metallspjut i ytteröronen på lite olika ställen.
 
Det jag hade glömt (läs förträngt) var att efter Affebesök får man inte träna på tre dar ..
Där rök löpningen ikväll ... :-/
 
De följande dagarna ska jag alltså bara mysa omkring och göra min läxa. (för det får jag alltid oxå)
Dagens läxa var ..
  • Sitt och stå alltid med jämnvikt - häng inte på höften och lägg inte ett ben över det andra när du sitter!!!
  • Vila och försök sova ordentligt på nätterna - gå och lägg dej i tid!!!
Den är svår den läxan .. men men ...
 
Under tidig kväll besökte jag en av stadens uteställen .. Herkules Bar .. för att lyssna på Birgitta Olsson, Sveriges EU-minister och Folkpartist. Det var mycket intressant och givande. Hon sa bland mycket annat klokt att vi måste påminna oss och alla vi möter om vår historia. Det går inte att blunda för det som hänt i Europa och världen. Om vi inte tänker oss för kan det bli verklighet än en gång. Vi ser med oro på oroligheter i Ukraina och Ryssland.... 
Vi ser också att vårt medlemskap i EU gett svenska ungdomar chansen att plugga och jobba i Europa. Det kan ungdomar mycket lättare idag. De behöver inte ha rika föräldrar som betalar. Så var det inte när jag var ung ..
 
Kvällsmaten väntade sen på att bli tillagad så i ett huj var jag hemma och tillagade den ihop med mannen min.
 
 
Helgen som gått har jag tillbringat ihop med son och man. Alla assistenter var lediga men vi fixade det ganska bra. Det känns förstås i kropp och själ på oss alla tre .. här kommer lite helgbilder.
 
 
 
 
Nu ska jag göra ena läxan och säger härmed Godnatt <3