Sommartorka :-)

Varje sommar likadant .. Även mediafolket har semester och de som arbetar verkar stundtals ha letat i arkivet och tagit fram redan skrivna artiklar. Det är väl för att vi ska slå av på infoinflödet över sommaren och få lite torka på hjärnkontoret oxå skulle man kunna tycka ;-)
 
 
En del artiklar hade inte fått så stor plats i tidningen om det inte var för att det fattades material och det kan vara bra.
 
Jag hittade en artikel igår ang. syskon till funktionshindrade som intresserade mej ..
 
 
 
... liksom en artikel om lärares arbetstid. Det är ofta man hör avundsjuka kring det och en rektor förklara sakligt hur det egentligen ligger till. Härligt!! Fakta från en som vet och som kanske kan sudda ut lite avund :-) ...
 
 
Nu i sommartorkans valtider görs det undersökningar i olika frågor ... man måste såklart kritiskt läsa dem liksom alltid .. många har inte riktig tyngd ;-)
De här olika påståendena ger eld i den glöd som pyr hos politiker och genast kommer diskussionerna igång.
 
I mitt tycke är de politiker som berättar vad de och partiet tycker UTAN att smutskasta vad andra tycker bäst. Väljare vill veta vad olika partier tänker jobba för INTE vilka som tänker ta fram allt tok andra gör.
De olika valbarometrarna som vi alla kan kolla upp vad vi tycker och vilket parti som verkar tycka samma tycker jag är väldigt bra. De saknades absolut när jag skulle välja mina första gånger. Då kunde jag bara lyssna på det där smutskastar snafset som jag idag tycker gör politiker mindre trovärda. 
 
Ta hand om varandra och glöm inte dricka ;-)
Sommartorkan kan drabba er <3