Ett dopp i algdrinken

 
Jag tänker börja lite bakifrån ikväll ..
 
För ett par veckor sedan läste jag på Facebook ungefär så här "Tänk vad sugen på ett bad man blir" En tjej jag känner skojade lite till en bild hon lagt in av en gråmulen rå strand i Malmö. Impulsivt skrev jag "klart vi ska :-) Kallis är mysigt"
Det var lite kaxigt men hon nappade direkt och vi försökte få med fler. Båda hade kallbadat någon gång tidigare men inga vanor här inte.
Så .. ikväll var det dags.
Ni som läser bloggen mer än ibland har säkert koll på bacillen som härjat i kojan. Än har jag varit på fötter och tänkte att ett kyligt dopp skulle säkert döda bacillen. Det återstår att se om jag hade rätt för nu har vi "badat"
 
Trappan ut mot havet var sönder efter stormen så de hade sågat upp en lite vak att doppa sej i och det gjorde vi. Det kändes som att dyka i fredagsdrinken med krossad is ;-) 
 
 
Hemma väntade Taco som sonens assistent och mannen fixat :-)
Mmm .. vad god mat är när man går direkt till dukat bord <3
 
Om vi backar och ser vad resten av fredagen bjudit på så har jag pluggat Handikapprätt och druckit kaffe ;-) Det är det osunda med att studera för mej. Kaffekonsumtionen blir stor.
 
Jag har såklart varit hos Robin :-) som mådde bra och busigt skuttade ut i snön.
 
På väg hem där från landet och de moddiga vägarna träffade jag på en man som med gångstavar pulsade där mitt på landsvägen i modden ..
"Men ... ??? Vad gör han där??? Ännu en förvirrad medmänniska .. ???" hann min hjärna tänka.
Såklart stannade jag bredvid mannen i snömodden (jag körde ju i den farten som det GÅR att stanna i snömodd)
"Hej! Är det meningen att du ska promenera eller vill du ha skjuts?"
 
"Ja egentligen mår jag bra av att motionera men jag har nog varit övermodig" fick jag till svar. Det var ingen förvirrad medmänniska .. utan en man som var ute och motionerade och hade missberäknat vädret.
 
"Men hoppa in så kör jag hem dej. Det är farligt att gå här mitt i snömodden. Du kan ju bli påkörd"
 
Mannen klev in med stavar och allt och fick skjuts hem. Han tackade så hjärtligt och sa att jag var värd att leva på denna goda gärning i många dar ;-)
 
Jag log långt in i själen ... "tänk så lite som gör så mycket ... "
 
Nu måste jag snabbt komma till sömns för i morgonbitti klockan 8!!! Ska sonen och jag vara i ishallen.
Vi hoppas bacillen även lämnat honom. Febern är borta sedan tre dar nu.
 
Godnatt och dröm söta drömmar <3