Högsommarvärme går bara att gilla <3

Idag har här varit lika varmt som de sommarlov med bra väder jag upplevt. Härligt <3
Allting får så fina färger och man blir glad i själen :-) Den endaste hemskheten upplever man om man har häst som jag har. Flugor och små flygande ettriga insekter plågar Robin och väninnorna :-(
 
 
 
 
Jag såg till att de fick på så mycket skydd som gick att få. Flughuva och flugtäcke ... Det finns giftiga sprej men in i det längsta väntar vi med det.
 
Idag fyllde tre vänner till mej år minsann <3 En av dem köpte jag lite goefika till och åkte på besök.
En av födelsegrisarna blev 20 år!!! Henne har jag känt sedan hon föddes och hon är jämnårig med vår dotter. Tänk att man snart har en 20årig dotter :-/ ... Själv är man ju snart 50 :-D
 
OTROLIGT vad tiden går!
 
På min väg till "födelsekalaset" skulle jag ut om och sköta Robin och se till att bädda rent. Precis som jag brukar .. mitt i vägen sprang två Dansk Svenska gårdshundar utan synlig ägare. Jag anade snabbt var de kom ifrån och försökte först fånga in dem men tji fick jag. Istället fick jag bege mej till gården jag misstänkte de kom från och höra. Jodå .. mycket riktigt .. det var hunden som bet stackars Harriethöna och hennes kompis som sprungit på villovägar. Efter 40 minuter hade jag lyckats med att fånga en av dem .. den andra fick beridaren tag i. Ja hörruni som tror det är lugnt på landet ;-) Här hör ni hur det kan gå till ;-)
Jag gjorde allt för att rädda Harriet och hennes hönskompisar. Det kunde ju också gått illa för hundarna. Små hundar utan trafikregelvett kan bli överkörda även på landet.
 
Nu måste jag fortsätta jobba. Sonen som sov för en stund sedan är visst vaken igen!!! VojneVojne!!!
 
Godnatt <3