Jag har tur ... som blir omtyckt precis som jag är ;)

Tystlåten kan jag inte skryta om att vara :) .. men hoppas att de i min närhet på ett ödmjukt sätt säger åt mej när det blir för tuggigt att höra på ...
 
Jag har alltid älskat att dela med mej av de intryck jag fått och gärna tagit emot intryck andra fått ... så där otvunget .. inte på något sätt påtvinga eller påtvingas en tro och ett tyckande.
 
Sen är det ju så - och det är jag väl medveten om - att några säkert retar upp sej på människor (säkert även på mej ). Men det kan ju vara för att man pratar mycket - pratar lite - är tjock - är smal - är snygg - är ful eller ... ja - egentligen bara för att man exiterar.
 
Det kan man ju inte slänga bort ett liv på att gå och grunna på ... "är jag bra tillräcklig? - snygg? - klok? pratar jag lagom? ..."
 
Äsch det där tog jag och struntade i för rätt många år sedan .. ;)
 
Någon skulle jag väl falla i smaken ;) och annars hade de väl fått smak på någon annan ;)
 
 
 
En person jag alltid haft på min "tycka om lista" är Astrid Lindgren <3
 
Hur många som helst av hennes figurer har bara rasat in i mitt hjärta :)
Den tokiga Pippi som gör det som faller henne in - Madicken som är duktig men som ändå prövar livet - Karlsson som tänker först och främst på sej själv - Emil som i sin nyfikenhet lyckas göra så det blir hyss ... Ja jag skulle kunna fortsätta i det oändliga <3
 
Hon har också myntat så många användbara uttryck ...
 
"Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll."
"’Om ni skulle ta och gå hem nu’, sa Pippi, ’så att ni kan komma tillbaka igen i morgon. För om ni inte går hem så kan ni ju inte komma tillbaka. Och det vore ju synd.’"
"Livet är en sak som man måste vara rädd om, förstår du inte det?"
"Jag är en vacker och genomklok och lagom tjock man i mina bästa år."
"Hyss hittar man inte på, di bare blir. Och att det är ett hyss det vet man inte förrän efteråt."
"Voffor gör ho på detta viset?"
"En sån här kväll känner man livet i sej."
 
 
... de är så där mitt i prick och något att leva efter tycker jag <3
 
Förutom att tänka idag har jag försökt få ungdomar att tänka .. tänka och känna att just DE är viktiga duktiga och förtjänar att bli omtyckta för att de är just som de är <3
 
Det finns många av er där ute som gör ett strålande jobb och verkligen gör skillnad för personer med funktionsnedsättningar <3
Jag skulle vilja vinna massor av pengar och satsa dem i era lönekuvert ska ni veta!!!
 
Kram från den snackesaliga men också inlyssnande Hatte