Simone kom med besked ..

Varje höst blåser det en del om man som vi bor i Skåne, fast de senaste åren har det varit namngivna stormar som dragit in .. förstört & berört.
 
Det var Gudrun, Per, Emil ... och nu .. ST Jude .. som döptes om till Simone ??? eller var det ST Jude över Storbritannien och ytterligare en här nu några dagar efter kallad Simone ???  
 
Ja i vilket fall är det säkraste stället att vara nu i kväll och i natt - inomhus i stall, slott eller koja.
Vår förra boplats Hardeberga är tydligen utan el och har så varit en stund. Det upplevde vi ofta under åren vi bodde där.
 
Alla årstider har sin charm, men jag får nog säga att just månaderna oktober/november är svåra att gilla. Vi blir så låga av mörkret. Sonen och jag allra mest. Förra året var det sååå stressigt och jobbigt för honom, och det innibär också att det blir stressigt för mej. Det har varit bättre i år hittills, men en tanke har fötts i hjärnan på mej ...
Nästa år drar vi iväg och laddar ljus, värme och glädje om jag får bestämma. Kanske inte två månader men kanske en vecka eller två.
 
Tänk er att vara så ljudkänslig att du måste använda öronproppar för att stänga ute andras ljud och höja volymen på din musik och dina filmer så till den milda grad att resten av familjen får tinnitus på kuppen.
Det är ledsamt på många vis ..
 
  
 
Anledningen till att det känns lite bättre oktober/november 2013 är alla naturmediciner och immunhöjande medel som kostat en hel resa till medelhavet vid det här laget ;)
 
 
 
Tekniska och pedagogiska hjälpmedel har också en del i det faktum att det ändå blir bättre efter hand.
Nu är det ju inte bara att köpa sej det och sen vips;) ... utan det krävs en hel del pyssel och tid för att få det att fungera. Fantastiskt ambitiösa assistenter och hålögda mammor kan känna sej halvnöjda då det åtminstone blir bättre :)
 
Jag tittar ofta tillbaka i de små skrivböckerna jag skrev åt barnen så de skulle kunna få minnas sin barndom även som vuxna. Då ser han ut som vilken charmig unge som helst i mina ögon :)
 
  
                                                        

 
  
 
Annars idag har jag sett till att få ena bilen vintersäker genom att få på vinterdäcken. Det är så härligt att få vara i en bilverkstad och känna dofterna från olja, bensin och annat välbekant <3
Det minner om min barndom och ungdom då jag befann mej med min pappa på hans arbetsplats. Där hade jag i  mina hästar vägg i vägg ..
Jag cyklade från skolan ut till min häst och min pappa, åt lite mackor och skötte om ridning och mockning precis som idag. Skillnaden var att jag hade pappa där och att han ibland behövde min hjälp med bestyr som att "pumpa bromsar", städa kontoret, köra och besiktiga någon bil .. .. osv .. <3
Tyvärr dog hann tidigt :(
 
.. men hann med att lära våra barn att våga "skjitta ner sej"
Nu blev det lite sentimentalt i kväll .. ;)
.. kanske den mäktiga stormen trollar fram det i mej <3
 
Hur som helst - Nu är det kväller ;) och sömn behövs <3
 
Godnatt