Fysiskt aktiva dagar <3

Nicley .. <3
 
Det där med träning - mina nästan dagliga joggingturer - har fått läggas på väntelistan ett tag. Jobb gör att jag faktiskt inte hunnit. Det lät som en bortförklaring, men jag lovar, det spritter i mina ben och jag hade gärna hunnit varannan dag i alla fall. Senaste tre veckorna har jag ungefär varit ledig från jobb 7-15. Då behövde Robin sin motion och hemmet upprätthålla sin form och fason.
 
Robin och jag var i ridhuset igår och motionerade. Så idag stod vila på schemat. Vila för henne men mockning och skötsel som vanligt för mej :)
 
Promenaden genom skogen till ridhuset var härlig, men skogen var en annorlunda skog igår. Stormen Simone hade lyckats förstöra lite även här. Ett träd hade brutits mitt av och hängde över stigen så att vi fick promenera UNDER. Det kändes lite otäckt tyckte vi. Det är tungt att få en trädstam i ryggen kunde vi konstatera. Som tur var hängde den kvar när vi passerade.
Ett annat träd låg på marken tvärs över stigen. Den kunde vi hoppat ifall jag hade suttit på Robins rygg.
Det var en härlig höstdag här i Lund igår - om än lite blåsig.
 
 
 
 
Idag valde jag att åka skridskor i ishallen med sonen och hans assistent. Det var väldigt kul! Och hör och häpna .. vi kom direkt när de öppnade för att slippa trängas med andra och för att få nyslipad is. Vi åkte en timme och på den timmen var vi högst 10 personer på stora isen! Det var sååå kul :)
 
 

Helt omöjligt att få en skarp bild på skridskoåkare som SVISCHAR förbi ;)
 
Efter skridskoåkningen och lite välbehövlig lunch begav jag mej mot nästa stall. Det mest spännande med detta var huruvida jag skulle hitta dit. Jag har varit där ett par gånger men mitt lokalsinne ... Mitt lokalsinne .. finns inte ;)
Lyckligtvis hittade jag rätt på direkten <3
 
Ett riktigt mysigt stall mitt i skogen är det och hästarna bor i box fast ute ... i ett utestall.
Kompisens hästar gick i hagen och tittade först nyfiket på mej, men då de fick tittat lite närmre och såg att det var jag - en tämligen okänd person - vände de och vandrade sin kos ;) Jag vandrade efter .. jag ville se att allt stod rätt till - alla ben hela och inget annat tok. De stannade när de fick klart för sej att jag tänkte förfölja dem.
 
 
 
 
Livet är härligt när man får tiden att vistas ute <3 känna doft av höst & häst <3 ..
 
Sen i kvällningen bar det av med sonen till läkaren för att kolla ett par känsliga öron. Det var ett bra besök och jag måste berömma bemötandet sonen fick :) Det är inte varje gång han blir bemött med den respekt som idag. Läkare pratade med honom och frågade om det var okej att kolla i öronen. När man blir behandlad som den intelligenta (om än lite speciella) kille man är finns det inte någon större anledning att vägra visa sina öron. <3
 
På väg hem i bilen kunde vi konstatera att mörkret faller tidigt nu efter tidsomställningen.
 
Två härliga lovdagar är så till ända och snart är det slut på ett välbehövligt lov.
 
Nu sitter jag här och hör regnet smattra på fönsterbläcken .. tänker "hoppas den festande dottern håller sej inne ett tag till .." Det formligen öser ner :(
Det känns fint att veta att Robin och hennes väninnor är inne i varma stallet i alla fall - liksom sonen och mannen.
 
Ta väl hand om varandra i regn och rusk <3
Själv ska jag ta en tupplur och det förvånar mej mycket om jag inte blir uppringd och ombedd att hämta i natt ;)
Det finns ju regnrock ;) och stövlar <3
 
Godnatt