Njutbart lärorikt <3

Jag är så glad att vi hittat GuroAffe.
 
Allra helst i denna tid då sjukvården inte är till för oss vanliga (ja egentligen vem är den till för?).
OM du skulle bli krasslig och vill att en läkare kollar dej så kan systern i luren (när du efter X-antal timmar får kontakt med en syster) säga "Nä tyvärr vi har inga tider idag" "Nä det kan du inte räkna med att få tid hos honom du är listad hos" "Nä tidigaste tiden är om 10 dar" ...
 
Då frågar jag mej ... Varför ska vi lista oss hos en läkare?  Vem kan komma till samma dag/vecka?
 
En gång när jag ringde slutade samtalet med att jag sa ".. men så länge går inte att vänta. Förhoppningsvis läker det ut själv och det var ofarligt i annat fall är jag död före den tiden"
Hon höll med men kunde inget göra.
 
Jag har sjukvårdens icke fungerande att tacka för min hälsa - kan man säga ;)
 
GuroAffe har hjälpt mej att förstå hur fantastiska och komplexa våra kroppar är. Med lite hjälp kan de hitta en väg att ta hand om nästan vilken bacill som helst.
 
Vi pratar alltid om något nytt som ger en ny insikt för mej och jag tycker det är som att gå i skolan - på föreläsning ;)
 
Sonen och jag har varit hos honom idag
 
Jag har också träffat en go kompis och lunchat med henne idag. Vi har alltid tusen saker att dryfta och tiden räcker ALDRIG ;)
 
Nu är jag precis hemkommen från en promenix/pratstund med dottern sitter och bloggar med en skål popcorn brevid mej ..
 
Vi ses