Gulle ... :) bäst när det gäller <3

När chocken lagt sej över att det bara var 10 grader i morse gav sonen och jag oss iväg till hans blivande gymnasieskola för besök. Lite ogripbart krasslig är han men vad ska man som mamma göra. Skolan måste man ju till … eller???

Lämning till en ”favvoassistent” gick bra och jag cyklade till en av mina gamla arbetsplatser för att träffa en vän och se revyn som avgångsklassen årligen gör. Jag träffade på en del trevliga före detta arbetskamrater och det blev lite kramar skratt och babbel. Bl.a. träffade jag dotterns fantastiska tyskfröken. Hon var liksom mej där bara på besök.


 



Avgångseleverna gjorde traditionsenligt en bra revy.

Så cyklade vännen och jag hem för en kaffestund men sedan fick det bli lite städ och röj här hemma.

 

Sonen kom hem från skolan och vi hade massor på schemat.

Tandläkartid ….


 


Här är han bara så modig … gulle dej

 

GuroAffe besök för att få goda råd om vad som drabbat immunförsvaret i sonens kropp. Mitt i min oro har jag fått för mej att det kan vara diabetes … ”hu hu snälla högre makter gör så att jag har fel,” tänkte jag på väg till Affe.

”Varför tror du det?” undrade han helt lugnt ..

”Detta är som en förkylning men i huden … här har du lite ”piller” ge honom dem och så får han vara hemma lite. Han kan röra på sej och så om han inte får feber.”

”Puh … ja då får vi väl göra så …”

 

Det är tur att jag jobbar som frilansare må jag säga … hemma nu igen.

 

Förhoppningsvis lösning på ett bekymmer …


 


I eftermiddags kom ”Hovis” och fäste en lös doja på Robin och …

.. på torsdag kommer veterinären för att kolla hennes konstigheter.

Är det inte ett så är det ett annat ..

Nu ska jag vakta sängen en natt till och samla krafter till en utflyktsdag med sonen ..

 

Sköt om er <3

#1 - - Sus:

Hoppas att sonen piggar på sig!

Ha det bra i rusket :(



Kraaam

#2 - - Micke:

Fullt upp som vanligt. Måste vara gött att ha tiden till allt det där sen du blev frilans. :-)

Hoppas det är nåt lindrigt med sonen.

sv:

Jag är ju bara elak på låtsas. ;-)

Jepp, lampan ska tändas!!!