Letar efter sommaren ...

 

Det är tristL

 

Även jag som brukar försöka se guldkornen i situationer börjar bli negativ. Sicket sommar väder L

 
 

Nu … ska jag ta sats och hoppa in i positivt tänk för nog blir det lättare att få regn på näsan om humöret är på topp J

 

..

Gårdagens händelser var en blandning av glädje och slit och det blev hur bra som till slut.

 

En pytteliten lottvinst ihop med att dotterns moppe blev såld är väl inte så illa J

 

Härlig gymtid med sonen och assistent liksom lunch med dottern före hennes resa till Mallorca var positiv tid.

        

Vädret blev förstås bara sämre och sämre L det blåste och regnade då jag skjutsade dottern över bron. Hmmm … än en gång fick jag övervinna min rädsla och köra över. Jag är stolt över att jag gör det gång på gång.

 

 

Tur tjejen får åka på lite ”avkoppling” hihihi .. det var jobbigt att komma hem.

 

När kvällsmaten avnjutits fick jag ett avgörande samtal ..

 

Robin skulle befrias från regn och blåst. Hennes väninnor i stallet vi kommer från var inne under natten och hon var välkommen J

 

På med regnkläder och hejivej ..

 

Jag lovar er att det var dagens äventyr. I regn och blåst med en häst som har flykt som bästa utväg och starkt ogillar vatten i öronen gick jag genom den skogen som Robin ser spöken i på väg till stallet. Vattnet rann av oss båda när vi väl var framme.

 

Sonens assistent skulle strax sluta sitt arbetspass och jag ta över så snabbt bädda åt Robin och få på henne nattskjortan .. sen ut igen i regnet och genom spökskogen ensam med regnet som ända vän sprang jag tillbaka till min bil.

 

Jag behöver nog inte berätta hur våt jag var ..

 

Väl hemma trygg i familjens lya tog jag en värmande dusch och en stund framför datorn innan John Blund bjöd mej på sömn.

 

I morse kändes det bra .. fantastiskt bra att veta att Robin sluppit en natt ute i busvädret. Hon verkade oxå glad :)

 

Nu får hon stanna ibland sina vinterkompisar några dar i väntan på en kanske annalkande sommar. Den som lever får se hur det blir med det .. och hoppas <3

 

 Värmande kramar till er alla <3 

Hoppas hoppas att sommaren kommer tillbaka ..

 

 

 

#1 - - Micke:

Jepp, kan bara hålla med om förhoppningen att sommaren snart kommer tillbaka! Min stålhäst står också inomhus i väntan på bättre tider.
sv:
Maria tackar! :-)
Ja, det ska bli kul att få en ny chans i vår gamla verksamhet. :-)

#2 - - cecce:

Så klart sol och värme återvänder:-)!!

SV: Jo...jag vet! Jag borde använda gympaskor på jobb, men jag är som du säger...för fåfäng. Nu däremot har jag lagt allt högklackat på hyllan och hoppas det hjälper för det här börjar kännas riktigt drygt. Att vilja men inte kunna är skit:-)

Kramar!

#3 - - Sus:

Mild panik utbyter snart hos Sus om inte Sol kommer!!

Kraam