Funderingar en söndag ...

Så här en söndagsförmiddag sitter jag här och funderar över helgen som varit. Vad har hänt? Vad har gjort mej till den trötta filur som sitter här och lapar kaffe i ett försök att kvickna till?

Det finns många tänkbara sanningar ;)

Trevlig utekväll med mannen och hans arbetskompisar ... 

  Att ge sej iväg ut i natten så där tillhör numera inte vanorna :)
 Så klart trevligt och jag inser att vi behöver mer av den vanan. Men ujuj vad trött man blir ;) ...



  Kommer ni ihåg min önskan om kyla och snö? Jag ska inte klaga för nu kom det lite snö som lyser upp och gör mej piggare och gladare :) Helst vardagsmorgnar när det är tvunget att ta sej iväg just som solen vaknat.
Men ... en sak hade jag glömt ;)
Den bitande vinden som gör mina kinder helt stelfrusna. Det gäller att hålla masken där ute så att skinnet icke spricker. Väl inne är jag trött i själen eftersom skrattmuskler kräver mindre kraft än allvarligmusklerna.

          

Sedan är det inte utan att tankarna landar där en bit bort i ett annat land. Hur har hon/dom det egentligen?

  Vår prinsessa till dotter :)
 Även fast jag läser blogg och facebook varje dag blir jag inte säker ...

Man vet ju själv att övermod och tokigheter ibland tog över förståndet i tonårshjärnan.
Hoppas de har riktigt kul, men att  de inte glömmer eftertanken ibland ... :)

Strax har kaffet runnit genom min strupe och jag ska klä mej varmt :)
Det är dax för en stalltur.

Trevlig söndag allihop :)
#1 - - Tove:

JAG LEVER LOPPAN! hihi jaja.. Tar det lugnt ibland! puuusss

#2 - - Sus:

Många fina Du presenterades ;)



Kraaaaaam