Tillbaka ...

Så får det väl vara lite smått vardag igen. Första arbetsdagen igår ... utanför assistentsamordnarjobbet (det är ju ständigt pågående)
 
Sommarens lediga tid har fyllts till bredden av ett virr varr av upplevelser. Vi har mest tillbringat tid i hemmastaden och omgivningarna häromkring. Utomhus mellan skurarna ... inomhus för att skula för regnet.
Det har varit första sommaren utan någon stress över att snart börjar jobbet igen. Det börjar ju lite i taget och i en lunk eller puls jag själv bestämmer. Härligt :)
 
I våras höll jag bredvid handledarjobbet och assistentsamordnar jobbet på med att skriva till det så omtalade Försäkringskassan. Vi ansökte om fler assistent timmar åt sonen. Han behöver bättre stöd i skolan. Flera olyckskorpar varnade för att det skulle bli svårt .. ja vissa till och med sa att det kommer inte att gå. Varför är människor så negativa och pessimistiska? Jag svarade er, "han behöver och förtjänar det så fram till ett avslag räknar jag med att det går igenom"
 
Tänk så rätt jag hade :)
 
Nu ska skolgången bli en tillfredsställande tid i 4 år och vi är mycket nöjda och glada.
 
Tack du förstående dam från Försäkringskassan som förstod och ni goa vänner som stöttade och trodde att jag skulle klara att bevisa behovet.
 
Här kommer lite bilder från den långa sköna närande semestern ...
 
   
 
   
 
   
 
   
 
Vi har gjort av med vår olycksdrabbde bil :) så nu finns ett problem mindere som tynger <3
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som ni ser har det varit massor med kärlek, glädje och fina minnen precis som det ska vara varje dag. Allt för många av oss lever för semester och ledighet. Det ska jag försöka ändra på i mitt liv. Det lär ju vara wndast jag som kan göra den förändringen ;) Vardagen ska vara lika befriande som semestern tycker jag. Lev varje dag som om den var din sista fast utan att stressa. Du hinner vad du hinner ... men gör det med glädje <3
 
Framöver kommer jag att blogga när jag känner att jag vill ge er en del av glädjen i mitt liv. Den kommer inte uppdateras varje dag och en eventuell gnällig dag ska ni få slippa mej ;)
 
Många kramar till er alla - Sköt väl om er och Lev Livet <3
#1 - - Sus:

Undebara bilder från en Härlig sommar! Det gillas!
Så tittade målarmonstret också fram minsann ;)
Idag börjar jag - så smått.

Kraaaam

#2 - - Y:

Fina bilder från en sommaren som bara var sommar ibland! Kul att du är tillbaka och delar med dig av din vardag! Kramar!

#3 - - rosen:

Härliga bilder.
Skam den som ger sig. Du är en kämpe och får belöning till slut.
Fortsatt härliga dagar!!

#4 - - Pia:

Vilken härlig sammanfattning av sommaren!
Nu väntar en fin höst får vi hoppas. Om tid och lust infinner sig så.......ses vi!!!! Jo, det gör vi. Hos mig eller dig.
Ha det gott! Kram

#5 - - Micke:

Hahaha Där var vi också med och Micke är lika lång som jag... Bra hoppat, Micke. ;-)