Förändra ... utveckla ... utvecklas ???

De flesta av oss kommer nog i dessa tankar ibland. Jag är där igen. Hela mitt vuxna liv har jag velat göra mer och mer, annat och både ge och få nytt. Det lättaste är att ge ge ge och ge. Att själva få eller ge sej själv något är knivigare. Kanske Björklunds försök att höja standarden på läraryrket gör att jag kommer att förkovra mej? Kanske ... ???
Jag är inte en av många som oroar sej för om de duger efter förändringen. Det gör jag väl ??? eller så får jag ta chansen till förkovring :)
Mycket har egentligen förändrats de år jag har arbetat i skolans värld - utan att någon bestämde så.
Trist att säga, men i den förändringen ser jag precis tvärtom vad jag hoppas och tror att lärarlegitimationer och annan förändring kommer att ge.
Hoppas man tittar över organisationer oxå ;)och ser till att man är tvungen att tänka till innan man börjar nya verksamheter. Testar tankarna på hur hållbara de där snabba lösningarna är.
I mitt fall känns det som att de anställde de mest stryktåliga de kunde tänka ut - en av dem var jag.
Hur många blåtiror tål man egentligen? Hihihi
Än går det och det är de fantastiska "ungarnas" förtjänst :)
De gör framgång på framgång :) Jag gillar mitt jobb, kolleger & kids, och det är tur för organisationen ;)
Sommaren känns över :( hoppas jag tar fel :(
Strumpor har åkt på och jeans - ja de har jag haft från och till sen juli månad ;) Kanske en ny istid??? hahaha
I morgon har jag tagit tjänstledigt för att få den oändliga bördan att ta slut. Jag måste få färdigt i gamla boet så att blivande spekulanter slipper sonens autograf på väggen ;(
Det är roligt nästan jämnt :)
Ha det bäst - Det har jag :)

#1 - - Sus:

Jag kan bara tycka att allt rörs till igen och igen i skolans värld, men denna gången är det kanske av godo!!??

Du kan väl inte ligga risigt till!!!?

Kraaam

#2 - - rosen:

Verkligen sant!! Det är tur för organisationen att du är som du är. Sådana pärlor hittar man inte överallt.

kram