Väderberoende ... på landet boende ;)



Om ni följt mitt liv ett tag vet ni att jag vill ut oavsett väder.

Nog är det enklare att ta sig ut länge och mycket en så fin dag som i dag.

Jag började dagen med att fixa med hästarna. Eftersom vädret var kanonfint tänkte jag att de andra fick ut innan jag och Robin gav oss av. Så ut med de andra. När jag skulle släppa Robins hagekompis ville hon med och ryckte till ... resultat - hon fick ström i mulen av handtaget jag höll i handen :( Stackars lilla Robban :(
Hon blev livrädd och satte iväg in i hagen till kompisen med sadel och träns på - uj uj uj.
Hon sprang som en vilde - som tjuren Ferdinnan ni vet.

Efter ett tag lugnade hon sig så pass att jag kunde ta henne och göra den där fina vårturen. Det gick riktigt bra.

Dessvärre visade det sig i kväll när min stallkompis tog in att Robin var halt :( Jag har precis nu i natten varit och pysslat om henne. Liniment lite här och där + lite stretching. Hoppas hon mår bättre till i morgon.




Baksidan av att bo på landet inträffar nu tidigt på våren. Det är bra med en liten nästäppa då ;)
Bonden sprider gödsel och det luktar inte nådigt. Det går inte att beskrivas det måste upplevas för att förstås.
Örk ulk ulk

 

Eftersom vädret var gudomligt i dag och vi hade en del stress i kroppen allihop efter mötet om assistansen för sonen gav vi oss ut i vildsvinsskogen. Skrylle oxå kallad. Vi hade en trevlig och behövlig tur på över en timme.
Tack för allt stöd och peppning inför mötet alla läsare. Jag lovar jag berättade precis som det är här hemma och att vi verkligen behöver hjälpen. Tjejen som var här verkade förstå och sa att hon tyckte att det gick att åberopa attt sonen min "visar på självskadebeteende" Usch vad det gjorde ont i mig. Hon har ju så rätt, men än en gång usch. Min lilla son har fått så mycket ångest att han skadar sig själv:( Det är lätt att börja klandra sig själv för det man inte gjort och vad kunde jag /vi gjort bättre. Hur skulle vi gjort ect ect.
Jag vet att jag inte kunna göra annorlunda, men ...





 

Annars har jag haft en trevlig pratstund med en kompis. hon ville absolut till Nova och fika. Okej så fick det bli.

Nu börjar jag så smått fixa för påskhelgen. Bland annat har detta fina forcytiaris åkt in.

 

Fullmånen lyser precis som den ska vid påsk.
Glöm inte ficklampan med om du ska ut i månskens påsknatten :)

#1 - - Sus:

Skönt att du blev förstådd och att assistans kan komma snart!

Och.... vilken tonåring har inte en självskadetendens under puberteten...jag vill säga de allra allra flesta, en del mer en del mindre.

Mina tre har haft det, en mycket, en mittemellan och en lite.

Vackert påskris :) Så, du kan ha fjädrar trots katt :D Lyckost!



Kraaaaaaam

#2 - - Micke:

sv:

Klart jag gillar godis, eller rättare sagt, jag älskar chocklad, i övrigt är jag inte så mycket godisfreak.

Jag väntar och låter barnen få först. :-)