"Slökolan" tog nya tag ;)

Så är jag då åter på bloggstolen vid skrivbordet som MÅSTE få en ansiktslyftning innan fredag ;)
Här ska sonen och assistenterna få arbetsro med schema och aktivitetsplanering.
I dagsläge skulle det vara ...
svårt.
Sonen är mycket impulsstyrd och allt som stör honom ska tas sönder och kastas.
Inte bra :(


 

Det var varmt idag - sonen lockar ut L och efter ett tag sprutar han även på henne ;)
Poolen ersattes av en hink:)

 

Nu är det gula guldet borta - kvar finns gröna växtskivor  som ska bli vegetabiliskt fett ;)
Här hemma trodde någon att vi hade ärtor utanför oss i år, thi hi. Rapsen var förvandlad till ärtor över en natt ;)

 

När det svalnat lite i kvällningen tog vi oss en tur - Robban & jag ;)
Vi hittade kanske en ny boning till Robin i höst när vårt nuvarade värdpar flyttar från koja till slott :)
Vi täffade på en govän som verkade vänta på oss :)
Tiden får utvisa - men det var lockande må jag säga :)

 

Det var skönt att sitta där på hästryggen och försöka sortera dagens möte ;)
Jag vet inte vad jag ska säga ...
... nya kollegan gav ett mycket trevligt intryck som människa men sa oxå,
" jag har sökt annat men inte blivit kallad till intervju".
"Ja, jag kaske försvinner  i december, men jag är alltid 100% på mitt jobb där jag är och lämnar inte sjunkande skepp".

Hur i hela friden tolkar jag det rätt???

I vilket fall är vi alla ett kort i leken som andra blandar och ger, så ... "gilla läget - ta ledigt & lös problemen i höst"

Soft framför TVn väntar - jag ska försöka hålla mig vaken i kväll ;) = svårt, mycket svårt :)

 

 

#1 - - Sus:

Ja...hmmm, det är inte alltid man får ett ess när leken blandas och ges :S

Det är något fel som är trasigt när man söker andra jobb men hävdar att man alltid ändå ger 100%, enligt min magkänsla. Tjaaa?

Ha det gott på hästryggen, i bilen, i trädgården eller var du nu befinner dig.



Kraaaaaaaaaaaaam