Mitt i naturen :)

Att bo där jag och min familj gör är just ...
Mitt i naturen.

Alla årstiderna blir såå tydliga.
Våren och sommaren är bara ljuvliga.
Hösten är till en börja fin fin med alla frukter och bär som jag kan njuta av.
Sedan kommer blåsten och regnet :( Här regnar det i sidled.
Regnkläder är ett måste och paraply - ha ha ha det bara är otänkbart :)
Vintern brukar bjuda på både ros och ris.
Blir det snö är det i massor - det gillas.
Är det en mild vinter är det olidligt.
Då går vi från dörr till bil, far iväg, tillbaka, från bil till dörr och vistas nästan bara inne.
Ja, jag min tok måste så klart till Robban även då - det är inte då jag älskar hästlivet precis.

Nu är det sommar och underbart!!!





Sonen, katten och jag ska plocka fläder till saft och gunga.
Vår ena katt följer gärna med på promenad :)

Vill du göra fantastiskt god Fläderblomsaft? Följ i så fall mitt råd:)
Redan i morgon ger du dej ut med spann (hink) och sax.
Leta reda på fläderbuske med blommande vita väldoftande blommor.
Klipp minst 50 blommor och lägg i din spann.
Ta dej hem och skiva upp ca 4 citroner.
Varva bblommor och citroner i spannen.
Kok upp ca 7 l vatten med ca 1 kg strösocker.
När sockerkristallerna är borta häller du sockerlösningen i spannen och täcker med en tallrik.
Ställ spannen på ett kallt ställe. Gärna i kylskåp.
Gör sedan som jag ;) Åk på semester en vecka. När du kommer hem är saften färdig att drickas ;)

Jag brukar köpa engångsburkar i affären eller ta tomflaskor från mineralvatten som jag tvättar och fyller med saft.
Sedan lägger jag in det i frysen. Då behövs inga konserveringsmedel :) Fiffigt va?;)
Ta fram och blanda som vanlig saft när du är sugen på underbar saft :)
OBS! Tänk på att vätska tar större plats när det fryses så ... fyll inte ända upp i flaskorna. :)






  Naturen har mycket att berätta ;)

 





Promenad hemåt. Katten blev lite efter ;)
Hon brukar "fastna" i dikena på jakt efter en STOR fet mus ;)



Väl hemma möttes vi av ...

 



Ser ni humlan?




På väg ut i naturen sista turen för idag ;) Sköt om er själ :) See you :)



Tillbaka från spöken och andra väsen ;) Godnatt :)




#1 - - cecce:

Nä...jag såg inte humlan först. men sen gick jag tillbaka och DÅ!:-)



Ni bor fint med fina omgivningar. Kunde gott tänkt att bo så.

Hoppas du har det bra i sommaren!!



Kramar

#2 - - Sus:

Japp...djurtoken såg humlan :)

Ni bor verkligen fantastiskt, ser jag! Jag får pallra mig ut till er i sommar en dag efter Barcelona och se det med egna ögon.

Vad som säkert är just Fläderblommor och inte en giftig liknande blomma behöver jag lära mig för jag vågar aldrig chansa :S Tyvärr.



Kraaaaaaaaaaaaaaam

#3 - - Sus:

Tack! Jag sk ge mig ut på fläderjakt i helgen, tror jag, trallalla :)



Kraaaaaam

#4 - - Micke:

Ser härligt ut! :-)

Flädern görs på löpande band här oxå. :-)