Ny snöstorm :)

Jag är nyss hemkommen från tonårslämning i staden.
När vi kommer ut märker vi att det snöat en del och att det blåser i massor.
Snö gillar jag;) men blåsten får gärna ha mojnat till i morgon.



En ledsen katt som vill in i värmen.


Dagen idag har varit väldigt lugn.
Slutade tidigt och åkte hem efter hämtning av sonen. (Ja taxi är ett avslutat kapitel)



Vi påbörjade Capoeiraprojekt i dag med Adaba Capoeira klubben i Lund.
Det är superkul!

Kanske en ny aktivitet för mig?

Ähh fast kanske jag måste följa samma regler som barnen; Vill du prova något nytt får du plocka bort något :(
Vad skulle det vara?

Robin??? ALDRIG. Hon är min kompis och terapin för mig när livet känns hårt.



Konståkningen??? Njee - det är ju min skrattkurs - den kursen där jag känner att det går att lära hela livet.



Gerdapassen???? Nä - det är så fritt - många olika sorters träning och relativt billigt.

Svårt svårt svårt.....







Något som upprör mig väldigt mycket är; Allt elände som händer människor:(




Det första man läser i tidningen, på löpen, på webben...

"Taxiförare åtalas för våldtäkter."

"Politiker åtalad för barnporr."

"Polismästare åtalad för våldtäkter"

Hur kan det vara så här? Var ligger felet? Vad kan vi göra åt det?
Hårdare straff?
Hårdare intagningskrav på polishögskolan?

Eller tycker alla andra att det är okej? Är det bara jag som tycker och känner?






Jag läste något som lät väääldigt trevligt på en väns blogg. Det är hälsomässa i Malmö i helgen:)
Jag måste nog dit!

Tusen kramar & ta väl hand om er - åk inte taxi? - ta bussen? Eller stanna framför brasan;)

 

#1 - - Yvonne:

Noni är ett mirakel. Är inne på sista flaskan nu.

Fast, det hjälper ju inte för grått hår, rynkor och skrynklor.

#2 - - Sus:

Först vill jag rasa tisammns med dig ang. dina-sonens taxiproblem :C det får bara inte gå till såhär, vi har två T-elever som åker i egen bil pg. av att de inte funkar i bussarna och/eller tillsammans med andra elever. Men NI då???



Ja, dessa "högt" Blääää! stående män som förstör ungdommar för sina äckliga "lustars" skull. Om inte mekanisk kastrering så livslång kemisk kastrering.

Och det ska basuneras ut så att alla .... vet vad som väntar!!

Ja, arg blir man!

(jag är frivillig som bödel!)



Jag tror att du är rätt på det med dina aktiviteter, det låter så i alla fall :)



Kraaaaaaam

#3 - - Micke:

sv:

Du gick när det var som bäst. :-)



Håller med om att det är för j-t det som du skrev om. Undrar hur polismästarens fängelsevistelse kommer att bli? Varken poliser eller sexbrottslingar är särsklit poppis bland fångar och han är både och. Kommer nog att få sitta i isoleringscell hela sin tid.