Familjen Annorlunda ;)

Läste på en kompisblogg en dotters inlägg om hur "tokig" familj hon levde i.
Jag satt och tänkte ...
... undrar hur det blivit för våra tonåringar att byta ;)

Efter det hade den tjejen - ja kanske även min tonårstjej varit ganska nöjda med sina tokfamiljer.
Jag tror alla familjer ter sig lite tokiga i bland.

I somras bodde en tonårstjej från Spanien hos oss under tio dagar.
Hennes engelska var inte den bästa och blyg var hon. Undrar hur hon tänkte ;)???

Vi försökte förklara det som hände så gott det gick men ...
... Vad skulle ni trott när ....

... sonen (13 år) kom utspringande från sitt rum iförd endast kalsonger :) så gott som varje dag
... katterna la högar med döda möss utanför dörren VARJE morgon. (Ibland var de lite lätt tuggade på oxå;)

för att nämna några tok :)

Hur skulle det vara för dej/mej att byta familj för en vecka???

Kul?
Avslappnande?
Annorlunda?

Nu ska jag ta kvällsprocedur med sonen och sedan försöka hinna en promenad innan sängen kallar. Jag måste jaga lite fler steg ;)

Ha det gott - ta det lugnt med Valborgsfirandet :)

 

#1 - - cecce:

haha! Visst hade det varit kul att byta?!

Stackars dottern din:-)



Kramar!!

#2 - - Sus:

Ja...familjen Annorlunda med en blandning av Tokfamilj :D

Annorlunda & Tok är inte alls negativt! Det är hara Ni, jag och en massa vi....som vågar erkänna det :)



Go Valborg och stega på, hej och hå! Kraaaaaaam