En innehållsrik dag :)

Det har "gått i ett" hela dagen. Kul men oj vad trött jag blev.



Morgonen började med samma som jag brukar ;) Robinbesök :)



Skillnaden denna morgon var att jag lovat en kompis och nära granne att se till hennes tre katter medan hon och barnen förlustar sig i svenska fjällen.

Vi väntade oxå på veterinär till våra små pollar.
De skulle vaccineras mot hästinfluensa ;)
Se nu har den influensan oxå kommit tänker ni ;)
Lugn lugn!!!
Det är fortfarande en influensa som BARA hästar får.

När det var fixat fick jag snabbt hem och baka frukostbröd eftersom vi hade ätit upp allt bröd i huset.



Jag fick undertiden besök av en föredetta god granne. Han arbetar numera med autistiska icketalande vuxna med en metod kallad FC.200.dk. Den går ut på att få icke verbala personer att hitta ett sätt att kommunicera genom hjälp till skrift. Mycket intressant.
Gå gärna in på deras hemsida och läs :) http://www.fc2000.dk/

Som vanligt finns det människor som tycker att detta är humbugg osv.
Enligt mig gäller det att läsa, begrunna och sedan ta de delar man själv känner är rätt med allt som kommer nytt inom pedagogvärlden. 

Tiden går som vi alla vet väldigt snabbt när vi har det bra. Besöket skulle säker kunna vara kvar än... men Lundaspelen väntade.

Från lunch och sedan resten av dagen gick till att sälja fika åt sugna handbollsspelare och deras publik. det var oxå väldigt kul. jag träffade massor med människor som jag inte sett på länge.

Nu efter en god kvällsmåltid sitter jag här med ett glas vin och degar.
Behövligt ;)




Det är fler som behöver vila ;)


Ha det bra i vinterkylan som äntligen var tillbaka :)

 

 

#1 - - Sus:

Robin, bakande, service...var kom Du in ?

Ok, jag vet att du gillar Robin, bakande och sociala träffar ;)

Så vad gnäller jag för?

Härlig kanondag har du haft, det ser och hör jag!

:D blir jag!

Jag ska kolla hemsidan sen, intressant.

#2 - - Sebbe:

sv: tack för din medverkan , på torsdag kväll presenteras finalisterna =) kramar!

#3 - - cecce:

Mmm..det låter skönt.

Dricka vin och dega alltså.

Själv ligger jag här med en sjuk liten Lillalulla

som inte vill ta alvedon.

Snart måste jag dock skrida till verket...



Önskar dej ett riktigt gott och fint 2010!

Må vi få leva och ha hälsan, dega och dricka vin!!



ha det bäst!!

Kram