Händelserik helg 28 - 30 aug

Fredagskvällen skulle det bli kräftfiske.
Jag var ganska trött efter en arbetsvecka och resa till grannlandet.
Jag väntade in rester av vår familj innan det blev dax för oss att sluta upp med fiskarna vid dammarna.
Det hade blivit många kräftor när vi äntligen fanns på plats.
Just som vi kommit kom oxå en regnskur som hette duga. Vi bestämde oss för att vända hem igen.
Mannen stannade för att vittja för sista gången och väga in fångsten.
Det var rekord!!!
Tre platser hade gett 15,4 kg kräftor!!!!! 

Om ett par veckor blir det kräftskiva :)




En del var riktiga bjässar :)

Sedan fick dottern och jag sova sjukvart i timmen för att hinna få den sömn man behöver för tjejmilen.

På lördagen åkte vi till huvudstaden och kompisar som väntade på oss. Kul;)



Innan vi åkte till deras hem för övernattning tog vi en sväng på stan för att fika och till Hötorget för att köpa blommor på rea.
Attans vad billiga de var så där strax före stängning.





Här bor de... kungen, drottningen, båda sessorna & prinsen.
Eller bodde är det kanske för några av dem?
Jag hänger inte riktigt med om jag ska vara ärlig;)

Kaknästornet så där lite på sné. Skulle kunna tro att det var lutande tornet i Pisa;)



Hemma hos kompisarna har det flyttat in en Bollibompadrake.
Visst är den fin:)

Så var det då dax för stora loppet vi väntat på:)



Vi var alla lika förväntansfulla & taggade ;)
Skulle det gå att uppfylla mitt mål tänkte jag?
Målet var att springa under en timme.

Det var en varm sensommardag & värme är inget jag gillar att springa i :(
Men vad gör man? Springer ändå så klart:)

    

Jag klarade inte timmen men hade tiden 1.05.31 vilket är helt okej med tanke på värmen.

Dottern & J var så klart snabbare och klarade under timme & precis över timmen.
Andra tjejen ville inte ha tidtagning så den tog hon sänder innan start ;)

Medalj fick vi alla & för att slippa träningsvärken i morgon besökte vi gratismassören.

Det var dejligt!



Sedan fick vi en gudomlig kvällsmat hos vännerna innan det var dax att hitta till Skåne igen.



Tack för den här gången :)

Det är skönt att ha vänner som tar hand om en när man behöver;)

Kramar och ta väl hand om er alla vänner :)

 



#1 - - cecce:

Jag tycker du var superduktig!

Trevligt det ser ut i Stockholm.

Blev jättesugen på att åka dit!

Kram

#2 - - Sus:

Tänk så mycket resande för dig dessa dagar.

Du var verkligen duktig, heja, heja!

Kraaaaam